Goedkope buitenbanden voor de racefiets

Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van de Continental racebanden, model GP 4000 S. Ze combineren zeer goed bij mijn zwart/zilvergrijs uitgevoerde carbonframe. Maar minstens zo belangrijk, het is een buitenband met uitstekende rij-eigenschappen en vooral een zeer betrouwbaar "bochtengedrag". Ik gebruik ze dan ook al jaren naar volle tevredenheid.

Snel verdiend!

Continental racebanden zijn niet goedkoop en het loont dus zeker de moeite om op internet te zoeken naar de goedkoopste aanbieding. Wie bekend is met het product kan zich daar immers geen buil aan vallen.

Wie er een half uurtje tijd in wil steken, kan je bij een bestelling van enige omvang al gauw meerdere tientjes voordeel behalen.

Ter illustratie:
Voor een bestelling van 4 simpele buitenbandjes rekent de duurste aanbieder maar liefst € 46,- meer dan de goedkoopste! Snel verdiend nietwaar?

Een volledige tabel met al mijn bevindingen vindt u aan het slot van deze bijdrage.





Productspecificaties Continental GP4000S

De Continental GP 4000 S is een vouwband, uitgevoerd in zwart met zilvergrijze opdruk, met de volgende eigenschappen:

  • ETRTO: 23 x 622
  • Maatvoering: 700 x 23 C
  • Gewicht: 205 gram

Hoe de goedkoopste aanbieding vinden?

Op zoek naar de goedkoopste aanbieding moet men rekening houden met de volgende aspecten:

  • De prijs per stuk. Vaak wordt een aantrekkelijke korting geboden bij gelijktijdige afname van meerdere stuks, bijvoorbeeld een pakket van tenminste 2 of 4 banden.
  • Behalve de stuksprijs zijn uiteraard ook de verzendkosten van belang. In de regel hanteert men binnen Nederland een vast tarief per levering. Soms worden geen verzendkosten in rekening gebracht bij besteding van een minimaal bestelbedrag, variërend van € 50 tot € 150. Er zijn ook enkele aanbieders die géén verzendkosten rekenen, maar in die gevallen is de prijs per stuk ook navenant.
  • En persoonlijk ben ik ook altijd geïnteresseerd in de betaalwijze, waarbij ik aan een realtime-betaling via IDeal de voorkeur geef.
<
Op basis van bovenstaande aandachtspunten en uitgaande van een bestelgrootte van 4 bandjes kon de firma www.extremebiking.nl mij op het moment van schrijven tegen de meest gunstige prijs leveren. 

Reacties