Laurens ten Dam op training



Het was in de week van de Tourstart op Corsica, naar ik meen op dinsdag 25 juni 2013. Ik fietste in Wallonië van Froidthier richting Val 'Dieu toen ik in de verte een motor zag aankomen, althans dat dacht ik. Toen ik dichterbij kwam zag ik dat het een brommer was.


Toen ik nóg wat dichterbij kwam zag ik achter de brommer een silhouet verscholen. Dat kan toch onmogelijk een fietser zijn tegen die snelheid, dacht ik nog bij mezelf. Zelf fietste ik licht bergaf, mijn tegenliggers reden licht bergop.


Team Blanco


Maar warempel,  toen het duo me passeerde ontwaarde ik onze vriend Laurens ten Dam in zijn kenmerkende kluizenaarsaanblik, toen nog gekleed in de kleuren van Team Blanco. Maar onwaarschijnlijk wat een rotvaart die gast op dat moment ontwikkelde!

Ik ben ervan overtuigd dat hij toen al de basis legde voor zijn plaats vier na de eerste Tourweek. Bijna had ik gezegd dat hij er de basis legde voor zijn eerste Tourzege, maar gelukkig kon ik dat nog bijtijds inslikken.



Een fietser met een "lopersknie"


Overigens moest ik mijn persoonlijke koersaspiraties de laatste weken enigszins bijstellen in verband met knieproblemen. Een “lopersknie” volgens de sportarts.  Met fysiotherapie hoop ik de komende weken aan mijn herstel te werken.

Reacties