Het sportjaar 2013 in citaten

Voetballer David Beckham maakte in januari zijn opwachting als speler van Paris Saint-Germain en de Fin Kimi Raikkonen won bij de seizoensopening van de Formule I in Melbourne. De meest opmerkelijke sportcitaten van het jaar 2013.




Roger Federer

Tennisster Roger Federer, erg gevat op 19 januari 2013, nadat hij tijdens de Australian Open de lokale favoriet Bernard Tomic opnieuw had uitgeschakeld: “Aardig dat jullie me toch elk jaar weer uitnodigen”.


Fabian Cancellara


Commentaar van Het Laatste Nieuws nadat Fabian Cancellara een bijensteek heeft opgelopen tijdens de tijdrit in de Ronde van Zwitserland: "Het kunnen niet allemáál fans zijn van de man".

David Beckham 

Voetbalster David Beckham op 31 januari tijdens zijn presentatie als nieuwe speler van de Franse club Paris Saint-Germain: "Ik heb nog niet zo veel van mijn snelheid verloren. Ik was nooit al bijzonder snel."






Silvio Heinevetter

Duitslands nationale handbaldoelman Silvio Heinevetter op 20 januari 2013 op de vraag wat hij dacht toen hij de beslissende bal bij de overwinning tegen Macedonië had gehouden: "Heb ik het licht thuis wel uitgeschakeld? En de wasmachine?"


Kimi Raikkonen


Het Formule 1-team van Lotus op 17 maart via Twitter na de overwinning van Kimi Raikkonen bij de seizoensopening in Melbourne: “Wie wil winnen, haalt zich Finnen”.






Thomas Mueller


Bayernspeler Thomas Mueller op 11 mei 2013 op de vraag of op de kampioensschaal nog steeds de vingerafdrukken van Dortmund terug te vinden waren: "Kan ik niet beoordelen, ik ben geen forensisch wetenschapper".


Wielrenner Stefan Schumacher

De van dopinggebruik beschuldigde wielrenner Stefan Schumacher op 24 juni voor de regionale rechtbank van Stuttgart: "De Tour de France drie weken lang zonder doping fietsen, dat is niet gezond."



Over schaatser Jorrit Bergsma

Weliswaar niet uit het sportjaar 2013 maar ik wil jullie deze van coach Jillert Anema over falende schaatser Jorrit Bergsma niet onthouden:


  • "Is er iets aan de hand in de liefde? 
  • Iets met de familiebanden? 
  • Of misschien iets anders ernstigs?” 



Reacties